Angol középszintű érettségi szituációk videóval 4. rész- Lost Property


Íme a 4. szituáció, ami az érettségin előfordulhat:)
Először a feladatot nézd meg, majd a videót, aztán a szószedetet!

Lost property




Task

You lost your briefcase on the train/underground. You go to the lost property office and enquire if they have found it. Answer all the questions you are asked (when and how you lost the case, describe it, tell the receptionist what you had in it, etc.) 

Nézd meg a videót! Kattints a  lenti képre! Mobil telefonon kétszer kell kattintani :)




Szószedet:


Good afternoon. How can I help? Jó napot. Miben segíthetek?

Good afternoon. I've lost my briefcase. Jó napot. Elveszítettem a kistáskámat.

When did you lose it, Sir? Mikor veszítette el, uram?

About an hour ago. Kb egy órája.

Where? Hol?

On the 5:15 train on lane 2. A 2. vonal/metró 5:15-ös járatán.

Where did you get off the train? Hol szállt le a vonatról?

I was travelling from ... to...   -tól ...-ig utaztam éppen

So I got off at Oxford Street. Úgyhogy az Oxford Streetnél szálltam le.

Are you sure you left it on that train? Biztos benne, hogy azon a járaton hagyta?

Yes, I am. When I got off I realised it wasn't with me. Biztos vagyok. Amikor leszálltam, észrevettem, hogy nincs nálam.

I must have left it on the seat next to mine. Bizonyára a mellettem lévő ülésen hagytam.

What does the case look like? Hogy néz ki a táska?

It's a black rectangular leather case with a combination lock and my name tag on it. Fekete téglalap alakú bőrtáska számzárral és a névkártyámmal.

My name is P.J. Stubbs. A nevem ...

What was in the case? Mi volt a táskában?

There were important documents in it and my passport and visa. Fontos dokumentumok voltak benne, és az útlevelem és a vízumom.

So it's really vital form me to get it back. Úgyhogy életbevágó számomra, hogy visszakapjam.

Just a moment, Sir. Let me check it for you. Egy pillanat, uram. Hadd nézzem meg.

I think we've got your briefcase. Azt hiszem, megvan a kistáskája.

That's great news! Ez nagyszerű hír!

Yes, it's mine. Thank you so much. Igen, az enyém. Nagyon köszönöm.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A "have" ragozása és használata

Daily routine-napirend 1.rész

Household chores-Házimunkák