Módbeli segédigék: A "could" használata



Elkészült a módbeli segédigék sorozatunk folytatása. A feltételes múlt után a feltételes jelent ill. az egyszerű múltat dolgozzuk fel ebben a gyakorlatban. Kattints a képre az üzenet megtekintéséhez! Mobilon mégegyszer kattintanod kell. Teljes képernyőre is kinagyíthatod:)






Szószedet:

When I was 12 I could swim well.            12 éves koromban jól tudtam úszni.
I could swim now but I don’t want to.   Most is tudnék úszni, de nem akarok.
When I went to high school I could run fast.      Amikor középiskolába jártam, gyorsan tudtam futni.
I could run now but I have twisted my ankle.    Most is tudnék futni, de kificamítottam a bokám.
When we lived in Germany I could speak German.
                                                                                              Amikor Németországban laktunk, tudtam németül.
I could speak German now but I have no-one to speak to.
                                                                                              Most is tudnék németül beszélni, de nincs kivel.
When I went to school I could draw well.            Iskolás koromban jól tudtam rajzolni.
I could draw now but I don’t want to.                   Most is tudnék rajzolni, de nem akarok.
When I was 5 I could ride a bicycle.                        Ötéves koromban tudtam biciklizni.
I could ride a bicycle now but I don’t have one.
                                                                                              Most is tudnék biciklizni, de nincs biciklim.
When I was 5 I could read.                                         Ötéves koromban tudtam olvasni.
I could read now but I find it boring.                      Most is tudnék olvasni, de unalmasnak találom.
When I was 18 I could climb high mountains.     18 évesen meg tudtam mászni magas hegyeket.
I could climb high mountains now but I am too lazy.
                                                               Most is meg tudnék mászni magas hegyeket, de túl lusta vagyok.
When I was a teenager I could eat 15 pancakes.
 Tinédzser koromban 15 palacsintát meg tudtam enni.
I could eat 15 pancakes now but I don’t want to get fat.

                                                               Most is meg tudnék enni 15 palacsintát, de nem akarok elhízni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A "have" ragozása és használata

Daily routine-napirend 1.rész

Household chores-Házimunkák