Függőbeszéd-Reporting Verbs 4


Ma egy hosszabb gyakorlattal készültünk a függőbeszéd kiváltásával kapcsolatban.
Nagyítsátok ki a videót teljes képernyőre, hogy jobban lássátok a feladatokat:)  Ne feledjétek, most is úgy alkottunk meg a feladatokat, hogy legyen időtök válaszolni. 

Kattintsatok a lenti képre a videó megtekintéséhez!



Szószedet

admit doing/not doing sg. – beismeri, hogy megtette, nem tette meg
It was me. I took the car without asking. – Én voltam.  Én vittem el kérés nélkül a kocsit.
Yes, I promised to marry her. – Igen, megígértem, hogy elveszem feleségül.
That’s true, I didn’t tell Mum the truth. – Így igaz, nem mondtam meg az igazat anyának.
Yes, I shouted at my son. – Igen, kiabáltam a fiammal.
It was me.  I showed him the place. – Én voltam.  Én mutattam meg neki a helyet.
That’s true, I forgot to pay her back. – Így igaz, elfelejtettem visszafizetni neki a pénzt.
Yes, we stole the painting. – Igen, mi loptuk el a festményt.
I didn’t listen to my father. – Nem hallgattam az apámra.
It was me, I told that silly joke. – Én voltam az, aki azt a buta viccet mondta.

deny doing/not doing sg. – tagadja, hogy megtette/nem tette meg
I didn’t take the car.  – Nem vittem el a kocsit.
I never promised to marry her.  – Sosem ígértem, hogy elveszem feleségül.
I didn’t tell a lie to Mum.  – Nem hazudtam anyának.
I didn’t shout at my son.  – Nem kiabáltam a fiammal.
I didn’t show her the place.  – Nem én mutattam meg neki a helyet.
I didn’t forget to pay her back.  – Nem felejtettem el megadni a tartozásomat.
We didn’t steal the painting.  – Nem loptuk el a képet.
It’s not true that I didn’t listen to my father.  – Nem igaz, hogy nem hallgattam az apámra.
It’s not true that I didn’t love her.  - Nem igaz, hogy nem szerettem.
I didn’t tell that silly joke. – Nem én mondtam azt a buta viccet.

regret doing/not doing sg. – bánja, hogy megtette/nem tette meg
I shouldn’t have taken the car without asking.  – Nem kellett volna kérés nélkül elvinnem az autót.
I shouldn’t have promised to marry her.  – Nem kellett volna házasságot ígérnem neki.
I should have told Mum the truth.  – El kellett volna mondanom anyunak az igazságot.
It was rude of me to shout at my son.  – Gorombaság volt tőlem, hogy kiabáltam a fiammal.
It was stupid of me to show her the place.  – Butaság volt, hogy megmutattam neki a helyet.
I shouldn’t have forgotten to pay her back.  – Nem kellett volna elfelejtenem megadni a tartozást.
We shouldn’t have stolen the painting.  – Nem kellett volna ellopnunk a festményt.
It was wrong of me not to listen to my father.  – Rosszul tettem, hogy nem hallgattam apámra.
I should have loved her more.  – Jobban kellett volna őt szeretnem.
I shouldn’t have told that silly joke. – Nem kellett volna azt a buta viccet elmondanom.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A "have" ragozása és használata

Daily routine-napirend 1.rész

Household chores-Házimunkák