A módbeli segédigék 3. rész- could have +3. alak


Sziasztok. folytatjuk a módbeli segédikékkel foglalkozó gyakorlatsort. Ezúttal a feltételes múlt időre koncentrálunk a could have+3. alak szerkezettel. A hétköznapi életben gyakran használatos, ezért érdemes többször is végig menni a gyakorlaton. Azt javasoljuk, hogy addig gyakoroljatok velünk, amíg folyékonyan nem megy ez a szerkezet.

A képre kattintva éritek el a videót. 




Szószedet

Why did you answer the door?  - Miért nyitottad ki az ajtót?
I could have answered it myself. – Magam is kinyithattam volna.
Why did you clear the snow away from the pavement?  - Miért lapátoltad el a havat a járdáról?
I could have cleared it myself. – Én magam is eltakaríthattam volna.
Why did you chop the firewood?  - Miért aprítottad fel a tüzelőt?
I could have done it myself. – Magam is megcsinálhattam volna.
Why did you go out in this weather?  - Miért mentél ki ebben az időben?
You could have caught a cold. – Meg is fázhattál volna.
Why did you buy the firewood?  - Miért vetted meg a tüzelőt?
I could have bought it myself. – Én magam is megvehettem volna.
Why did you send the application?  - Miért küldted el a jelentkezést?
I could have sent it myself. – Én magam is elküldhettem volna.
Why did you take your camera there?  - Miért vitted oda a fényképezőgépedet?
You could have lost it. – El is veszíthetted volna.
Why did you leave your bag open?  - Miért hagytad nyitva a táskádat?
Someone could have stolen your purse. – Valaki ellophatta volna a pénztárcádat.
Why did you write that essay?  - Miért írtad meg azt az esszét?
I could have written it myself. – Én magam is megírhattam volna.
Why did you put my flowers in water?  - Miért raktad a virágaimat vízbe?
I could have put them in water myself. – Én magam is bele tudtam volna rakni őket vízbe.
Why did you stop to talk?  - Miért álltál meg beszélgetni?
You could have missed the bus. – Le is késhetted volna a buszt.
Why did you drive my wife home?  - Miért vitted haza a feleségemet?
I could have driven her home myself. – Én magam is hazavihettem volna.
Why did you cheat at the exam?  - Miért csaltál a vizsgán?
You could have got an F. – Egyest is kaphattál volna.
Why did you get in the car with your injury?  - Miért ültél kocsiba a sérüléseddel?
You could have had an accident. – Balesetet is szenvedhettél volna.
Why did you go so close to the precipice?  - Miért mentél olyan közel a szakadékhoz?
You could have fallen into it. – Bele is eshettél volna.
Why did you shout?  - Miért kiabáltál?
You could have waken/woken up the baby. – Fel is ébreszthetted volna a babát.
Why did you go to the shop?  - Miért mentél el a boltba?
I could have gone there myself. – Én magam is elmehettem volna.
Why did you do the washing-up?  - Miért mosogattál el?
I could have done it myself. – Én magam is megcsinálhattam volna.
Why did you tell him to go away?  - Miért küldted el?
I could have told it myself. – Én magam is elküldhettem volna.
Why did you go out in such cold weather?  - Miért mentél ki ilyen hidegben?
You could have got even sicker. – Még jobban megbetegedhettél volna.
Why did you teach him the irregular verbs?  - Miért tanítottad meg neki a rendhagyó igéket?

I could have taught them to him myself. – Én magam is megtaníthattam volna neki azokat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A "have" ragozása és használata

Daily routine-napirend 1.rész

Household chores-Házimunkák